" F A R A H A M I Z A H "

flaw

Hai Welcome Here

 photo 1c4bee7b-babd-4154-91b8-fef2b46e4815.jpg
" Assalamualaikum, Hi peeps! I'm Fara, owner of this cute blog. Forever 21. "

We can chatting here






The Best Orienteering evaaaa :)}
Sunday, April 8, 2012 | 3:44 PM | 0Comment

Hey hey Assalamualaikummm. Btw sebelum nak crita pgalaman Pasir Gudang nih :) nak jerit kuat kuat, Abg Aaron Aziz ku menang weyhhh !! >.< i love you la Aaron Aziz. muahhh. Okey2 now start from 5 April bertolak dr Kedah pkul 6 petang, n sampai Pasir Gudang 6 April kul 10 pagi. ==" Makaihhhhhhhhh kematu bontot ni haaa, keje tidow je sepanjang perjalanan. hewhew. Fyi, my first expression towards Pasir Gudang ni, sbuah bandar yg cantik n bersih. Rasa teruja ja tgk pemandangan kt sana, sedap mata memandang. :) Sampai je Pasir gudang, kitaorg nk cari homestay but tersesat lorong p masuk Politeknik orang, grrrr... Pastu aku terpikir sorg membe aku dulu penah study kt sini, so saja snap pix poli dia kasi dia rinduw poli dia. hehe. Then bila kitaorg dpt homestay masing2, tidow sejam dua, kami kene pegi stadium Pasir Gudang utk pendaftaran. Tahun ni mmg ramai gile orang yg daftar sbyk 1515 orang. Kampus Uitm Johor hantar 22 team, Uitm Shah Alam pon cmtu gak, tapi kami punya team just 5 ja. :) watlekkkk sudah. macam la hanta ramai2 tu dapat perform ngn bagus kan? belagak maknyah si frh ni. haha



 With my adek adek, tpi tgk aku ade rupa kakak depa tak? TAK kn? Comell meow meowww je . Puihhhh
Taklimat utk game esok pagi. Transponder, alat proCip yg kene sarung kt kaki msa kami lari, benda ni penting and boleh detect if kitaorg menipu. Mcm mintak tumpang kenderaan masa game ni dijalankn. huhu. mmg tk boleh tipu lerrr. Selain transponder, yg kami kene bawak smsa pelepasan lari tu, kene bawak kompas, peta, kad kawalan, n keterangan kad kwalan. 



7 April, hari yg dinantikan dan buat sumer orang ketaq lutut aihhh, tapi dengan hati yg cekal, semangat yg berkobar kobar, takat 20km pe dehal beb ==" hadoi. 

Muke cuak dalam tak sabar nk start game. Tettttt

My team num 185 , btw team kitorang ni yg last2 okey. paling last 188. Sadisssss, ramai sungguh nk kene bersaing nih.
 Orang kuat Kerex's Club :) 
Sebelum start game, senamrobik dulu lah. Memang seronok menari tgh panas , tgk Amir sudah. Happy sungguh. haha

 Game bermula. 
Team komander Lelaki , salin checkpoint yg perlu cari.  So, gambar aku lari cri checkpoint mmg la tade, Tade masa utk sume tuh. Grrr. Tapi mmg susah giler checkpoint dia. Aku siap tersesat, n dapat checkpoint yg jauh giler, n point yg aku dapat tuh banyak rupenye :)

iNampak cm senang je ek? Bnyak la hampa, Susah ok ! Susah dr Orienteering kt Pagoh, Jb tahun lepas. Dapat jugak 12 checkpoint 1 pasangan tpi tahun ni aku dapat 6 checkpoint 1 pasangan. Lg 1 pasangan dapat 8 checkpoint tpi nasib point2 dia byk. 10km-20km aku kne lari, tpi aku rasa ttak sampai 20km sgt pon. huhu. Pengalaman tak dapat dilupakan lari smbil senak perut tapi hati ku kental, lari smpai habis then trus pecut ke toilet. tetttt
Malam tu ada Majlis Kebudayaan. Bowwwringggggggggg. -.- pape pon aku just suka tgk bebudak ni nari . Comel gila.

8 Apr, Aktiviti amal kebajikan. Hoho , kami kene bersihkan kawasan Taman Cendana, Pasir Gudang nih. Tak letih pon sebab sume buat kerja sama sama :) padahal aku kutip tade la byk mana, but hasil dia tgk byk la pulaks. heee. Good Job guys. 


  Blur disini. Team UiTM Kedah Pantang Kalah ! Ohhsemmm
 Abah & Cik Latip dah macam famili sndiri je rasa.hee

hehe Omeyyyyynyaaah gegurl. >.<

 Tgk smpah kt tangan sendiri pon ciput je. muaahaha. Sebenarnya tadak smpah sgt nk kutip, depa rajin sgt dah kutip smpai aku tatahu nk kutip ape. Cenggutu pulak. HAha
Yang ni acting balik, nipuuu je ni, tiga2 buat rajin terokk. haha 
UiTM Kedah , UiTM Seri Iskandar. Bergabung ! Mengandong ! Ehhhh. -.- Pengarung Jozan punya hal. Lepas setel je aktiviti amal kebajikan ni, kitorang dpt makan freeeeee, makcik2 blok tu masak . Mmg kebuloq habis sume. 

Me with Nuraqidah, call her Qid . She loved to play DOTA ok, asik ajak aku main dota. mcm la aku reti, grrrr. Comel dia nih. 
 Korang ade pix ngn Timbalan Canselor UiTM? Ramai jeles tgk kitaorg gedik2 nk bgmbar ngn retis ni. hehe
Hoh yg ni lagi laa, aku p gatai mulut ckap kt Timbalan Naib Canselor, Datooo2 nak tgkp pix dua boleh? --" nasib laaa dia kata jom jom. Haha. Blushing dh muka aku time nih. After Menteri Pelajaran dh selamat smpai di majlis, n saat umum pemenang. Aku sbnarnya tak mengharap sgt sbb aku pkir aku tak cukup masa nk kutip point bebyk :/ and harap dpt la top 15 ke ape. Yelaaa byk kot team kene lawan. Bukan senang nk challege dorg tuh. Tetbe utk kategori wanita, tempat ke6 dorg sebut W188 group komander pompuan UiTM Kedah menang, kami bersorak macam org giler. Taksgka dorg dapat. :) Hati aku time tu pikir dh mesti group kami tak dapat. Tapi bila turn tempat ke4, dorg sebut W185, saat tu la aku rasa nak menangis tapi air mata tak keluaq, tapi keluar jeritan sgt gembira :DD

 See seee happy gila aku, time ni dok sengih kt TNC :D haha gegehhhh
Nahhhhhh, amik, dapat pingat n duitan duitan. Ngeh ngeh, nak tahu berape? Mane la boleh cerita. Simpan diam2. ==" tapi tak selumayan tahun lepas. Grrr awat tahhhh. Utk team komander perempuan ni, depa dpt durian runtuh, dr num6 tetbe dorg kata depa num 5 :) haha. ada kesilapan berlaku.
For team Chunk, Amir, Hanis, Lulu :) Congrats utk korg jugak. Point korg gileeeer byk nk banding ngn kitaorg ni, Pape pon CONGRATS guys ! Yang tak menang tu, dont worry, tahun depan ada lagi, atleast korg dh ade pengalaman n strategi nk menang tahun depan ok ! Jangan patah semangat lgi ok ! Usaha lagi !
Ohhyeayyy, Lagi gembira bila UiTM Kedah diumumkan sebgai Pemenang tempat ke3 keseluruhan :D Giler gempakkkk. 1malaysia kot !!! Bangga aku ngn korang !
 Result team Lelaki :)
Result team aku n Komander Uitm Kedah :) Bila dah tuntut hadiah sume, terus shoot balik Kedah. Sume kepenatan, tidorr je sepanjang perjalanan.
Lagi terkejut, terserempak kawan silat time zaman skolah kt Pasir Gudang nih. Masing2 terkejut. hewhew
Time ni hanta Chunk kat Sg Buloh, dia nak balik dahh. Goodbye Chunk ! Tak dapat nk team skli utk Merbok Challenger kan. hewhew. Pape pon sume teamates terbaik ! Im gonna miss you all , ada rezeki, insyallah bertemu kembali semua. Masing2 akan sambung belajar kt tmpat lain lain kan. huhu. Sedey nyaaaa. Setakat ni ja kenangan bersama di Pasir Gudang. :D Thnx my team, Bella, Amalina, Wani, tanpa korang, kita takkan dapat pingat :) Proud of you ! Teruskan perjuangan anda utk orienteering taun dpn, kalau nk akak join, roger2 ok. ngeh2.