" F A R A H A M I Z A H "

flaw

Hai Welcome Here

 photo 1c4bee7b-babd-4154-91b8-fef2b46e4815.jpg
" Assalamualaikum, Hi peeps! I'm Fara, owner of this cute blog. Forever 21. "

We can chatting here






Expedisi CNY ke Gunung, Bukit, Gua !}
Tuesday, January 24, 2012 | 9:46 PM | 0Comment

hyehye, assalammualaiiikum :) sebelum memulerkn celoteh nak wish Gong Xi Fa Caiiiii meyh! :p btw time cuti raya 4ari kelmarin saya bersama group Kerex's Club n Rakan Muda pegi trip mendaki Gunung Angsi, Bukit Broga, Gunung TokWan,   
and last Gua Batu Maloi.

1st Day kami g naik Gunung Angsi hanya beberapa kilometer, then pegi Bukit Broga, terus shoot ke Gunung Tok Wan. Pada mulanya mmg kami kene mendaki Gunung Angsi but disebabkan masalah teknikal perhilitan di sana, membuatkan kami tidak dibenarkan menuju ke puncak. perasaan kecewa tu hanya sementara bila kami tukar plan ke Broga Hill dan terus ke Gunung Tok Wan. hampir 6jam kami kat sana. ishishish. sumpah PENAT nak matiii. hohohoiii. sebelum ni aku naik Broga tak la penat, sat gila naik turun pon sejam. disebabkan shoot ke Gunung Tok Wan, amik masa lama sikit. hewhew. tapi best, sambil jalan rase peluh sejuuukkk je weh. tapi paling sakit hati kan, time tuuu la perut aku nak senggugut. -,-"" awatla hang perut, time aku nk enjoy la ag nk cari pasai ngan aku. tapi aku control macho laaaaaa, tanak org tgk aku lemah, but time last2 tu jugak aku dh tak tahan, sume tgk muke aku masammmm ja. hehehe.




now menuju ke Broga Hill n Gunung Tokwan.

 bajet je nihh. -,,-











Gunung Tokwan pulaks.


Day 2, kami menuju ke Gua Batu Maloi, Tampin. Bak kata guide kitaorg Encik Rosman. tempat ni dulu tak famous, so sekarang tengah nak famous. hoho, rugi kepada sape tak pegi, aku ni hampir lemas tepi batu tu haaa. sepanjang perjalanan kene panjat, seret, merangkak lam air celah2 batu yg sempit, macam2 stunt kami kene buat. 1st experience yg sangat best buat aku. :) nak pegag batu pon suluh2 ngan lampu dulu. takot terpegag katak. hoho. masalah nya billa nk pegag batu ja sat terjumpa katak kecik, katak besaq, cengkering, pastu binatang macam ulat gonggok, yg bezanya dia besaq n kaler coklat pudar sikit. dia tak gigit org, but just makan cengkerik. paling menakotkan lam Gua tu aku rasa, time nk pegi Gua Kelawar. fuhhh. nk masuk tu, aku hampir nk lemas lam air. maklumlaaa, budak tak reti swimming. hewhew..... nasib aku belakang abg guide ja, dia tarik aku cepat2. nafas aku dah tercuap cuap dh time tuh. huhu. bila masuk Gua Kelawar, aku tundukkkk je then kami tak dibenarkan bukak lampu, sbb takot kelawar tu terbang., bila saat kami bukak lampu, perghhhhhhhhh, kelawar beterbangan kemain ramai gila depa atas kepala nih. Gua Batu Maloi tu ada sejarah dia tesendiri. Maloi tu sebenarnya nama seorang pemuda org Asli kat kawasan tu, then dia bercinta dengan Puteri Bunian. tetapi cinta mereka dihalang oleh orang kampung. puteri bunian ajak Maloi lari but tak sempat kot. sebab tu la batu2 kat situ dipanggil Batu Maloi. -,-" aku pon tak brapa igat kisah ni, tpi time kecik2 penah kot dgaq crita mcm ni. cuma aku tak pandai nk cerita byk byk kat sini. cer try hampa pegi sendiri. sangat best ok! ada 12checkpoint yg kena hadapi. checkpoint yg ke 11 jugak best, sebab main ayaq terjun gila sejok! haha. bila dah smpai checkpoint 12, aku rasa sedih n kecewa, awat laaaaaaaaaaaaaaa sekejap sangat!! nak lagi nak lagi!





guide kitaorg mmg suka posing posing. hurr
 

 

 

 

 

 

 



 
 
part ni yg aku rasa payah. hohoho. bg org yg pandai swim, mmg APE DE HAL!
 

 

 

ni laaa si puteri n maloi tu, sebenarnya benda ni jadi disebabkan titisan air dr atas batu tu. hoho nampak je gambaran maloi n puteri. ada org ja salah anggap benda ni then sembah batu ni. kan budus namenye. -,-"

 
 ulat bersama Kodok kak Izan. (ulat ni laaa yg aku cita sejenis macam ulat gonggok, but dia tak sensitif sgt mcm dia, sekali pegag dh gulung2. ==")
 
habis sudah ke checkpoint12.
 

 
aktiviti repair paip. kami tolong tgk. hewhew.
 
batu besaq kat belakang tu la paling BESAQ kat situ. Batu Maloi . :)

  bila dah kepenatan, makanan mcmni sume nya sedap sedap belaka :)





pastu pesta Durian & Rambutan. perghhh, lagi marehhh. huwhuw
 
 :) seronok dan gembira walaupon penat.

Day 3, kami pegi Port Dickson, ohh yeahh. aku rasa Batu Feringghi jugak paling best. haha. seyesly ler. tgk muka aku, asa habis keling bangla sudah ni. nk pegi kelas esok pon sah pakai topeng. -,,-" 
balik je Kedah, kene hadap test2 bagai. omjayyyyyy. -,-" HWAITIN!